به منظور عدم مراجعه اتوبوسها و کامیونها به داخل شهر و جلوگیری از مشکلات ترافیکی، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی جایگاه سوخت نفت گاز و بنزین در مجاورت ترمینال مسافربری افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد در آستانه میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق(ع) و همزمان با ایام ا... دهه فجر جایگاه سوخت چند منظوره نفت گاز و بنزین سازمان اتوبوسرانی یزد و حومه با مشارکت بخش خصوصی در محل مجاورت ترمینال مسافربری واقع در ابتدای جاده شهرک صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفتنی است این مجموعه با زیربنای 5500 متر مربع دارای پنج مخزن 50 هزار لیتری است که با صرف هزینه ای بالغ بر شش میلیارد ریال به مرحله افتتاح رسیده است.

خاطرنشان می شود تأسیسات مکانیک برقی، سیستم اعلام حریق، دوربین های مدار بسته مطابق با نظر کارشناسان شرکت ملی نفت و مجموعه تعمیرگاهی و کارواش که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد از جمله امکانات این جایگاه به حساب می آید. همچنین در راستای احداث این جایگاه که به منظور سوختگیری 200 دستگاه اتوبوس درون شهری ، 200 دستگاه اتوبوس برون شهری، 644 دستگاه مینی بوس، ماشین های خدمات شهری و عمرانی و همچنین خودروهای شخصی در نظر گرفته شده 1500 متر مکعب خاکبرداری، 37500 متر مکعب مخلوط ریزی، 125 متر مربع اجرای فضای سبز، 122 متر مربع سنگفرش، 160 مترمربع جالیزفرش با ماسه بادی، 220 متر طول سنگ جدول و 360 مترمربع اجرای پوشش سقف جایگاه به انجام رسیده است.

حجت الاسلام مطهریان در مراسم افتتاح این جایگاه با اشاره به اهمیت دهه فجر و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن گفت: شاهد یک نظام مقتدری هستیم که تکیه گاه آن اسلام و مردمند و از مهمترین دلایل ماندگاری آن ولایت مطلقه فقیه است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان آثار خدمت رسانی به مردم، از استان یزد به عنوان معدود استانهایی یاد کرد که مردم در جایگاه های گاز معطل نمی شوند.

وی با اعلام تخفیف مشروط 25 درصدی عوارض شهرداری با توجه به اینکه کمک دولت به شهرداری محدود است لازمه خدمتگزاری شهرداری را مشارکت خود مردم دانست.

شهردار یزد نیز در این مراسم با تکیه به جلب مشارکت در دور سوم شورا گفت: توفیق برای مجموعه ای حاصل نمی شود مگر اینکه مردم حامی آن باشند.

مهندس میروکیلی با بیان اینکه شهرداری در جلب مشارکت جهت زمین بلوار طالقانی موفق نبوده، پروژه میدان میوه و تره بار جدید را از موفق ترین مشارکت های شهرداری معرفی کرد.

وی دلیل احداث جایگاه سوخت در مجاورت ترمینال مسافربری را مراجعه اتوبوسها به درون شهر دانست که خطراتی در پی داشت ولی با وجود جایگاه سوخت جدید رفت و آمد اتوبوسها و کامیونها به داخل شهر توجیهی ندارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی یزد و حومه نیز در این مراسم از پیشرفت 95 درصدی جایگاه گاز در مجاورت این جایگاه خبر داد که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا